i solnedgången
Publicerat den

Raketer, massor av gott, mys med många filtar, bastu, en vacker solnedgång och en gård upplyst av lyktor så har jag firat villavslutning på det traditionella sättet. Mysit var det!
Nu är jag hemma och ikväll ska jag på dans och jobba, men före det läxor.. Ha de bra!

villavslutning

villavslutning 2012

Såå skönt med helg! Igår var jag hos Rasse efter skolan och sedan vid kipinä som hjälp på ett födelsedagskalas. Nu har jag varit vid kipinä igen och ska så småningom fara till villan för att fira villavslutning med familjen och Rasse. Riktigt mysigt ska det bli! Trevlig villavslutning! ♥

nyklippt
Publicerat den

Två lektioner skola, frustrerande matte och tråkig religion. Frisörbesök, promenad med Nora och dans har jag hunnit med idag. Plus lite annat onödigt där emellan. Klockan är en hel del men vad gör det när man börjar 11.10? Ååh, härlit!

dansdansdans

egopics @kipinä före jag blev svettig och äcklig

Hej på er! Idag hade jag en lång och jobbig skoldag från 8.15-16.00 men som tur med en håltimme som jag spenderade vid kipinä. Så skönt att bara dansa utan att någon ser på och dömer en.
Under kvällen har jag såklart också varit vid kipinä, det kunde ni inte gissa va? hehe
Nu börjar klockan visa sängdags men jag är inte långt ifrån klar. Jävla matte, orkar intee.

clouds
Publicerat den

Jag känner mig som två helt olika personer.
Den glada Fanny och den värdelösa Fanny. Jag mår bra, jag är lycklig och nöjd med livet, men så finns det personer som förhoppningsvis omedvetet får mig att känna mig värdelös.
Jag har funderat alldeles för mycket under senaste tiden och låst in en massa dåliga känslor i en låda som någon alltid lyckas öppna. Inte kul.

Men om jag ska berätta något kul så tar dagens dubbel-disco priset, alltså två danslektioner av discodance, underbart! Ååh vad skulle jag göra utan min dans? tänker inte ens fundera på det

Och förresten grattis till Mia på födelsedagen! ♥

ingen dålig måndag inte

förra veckan

Känns bra med måndag så länge man slutar 11, hehe. Efter skolan åt jag lunch med Rasse som råkade ha håltimme och sedan kom jag hem. Har i stortsett bara legat i sängen sedan dess, sett på serier, gjort lite läxor och kollat på vma klipp (se Beyonce's uppträdande!!!!). Ikväll väntar jumps&turns och stretching men före det lite läxor. kram

Kalymnos - Dag 7
Publicerat den

Sjunde och sista dagen i detta paradis. Ville absolut inte åka hem och komma tillbaka till verkligheten men hade inte något val. Som tur lämnade vi inte ön förrän på kvällen så vi hade nästan en hel dag på stranden före.

Lämnade vårat rum med väskorna färdigt packade, redo för stranden i matchande kläder, haha.

Dök omkring i det galet vackra havet.

Och guppade på vågorna!
Åt sedan en sen lunch med utsikt över Massouri beach, samma strand där hotellet låg.

Detta hav alltså! *hjärtögonsmailisar*

Åt god mat och fick sedan efterrätt!

En sista gång gick vi längs den enkelriktade gatan till hotellet och väntade på att bussen skulle anlända och ta oss till hamnen i Pothia. I solnedgången lämnade vi sedan Kalymnos och en fantastisk resa bakom oss.
Allt som allt var det en fantastisk resa och Kalymnos överraskade oss positivt. Hotellet var mysit, stranden var superfin, alla greker var väldigt snälla och välkomnande, maten var himmelsk osv, osv. Att Rasse var med gjorde resan tusen gånger bättre och jag hoppas jag får göra många fler resor med honom! Nästa gång kanske utan min familj, hehe.
Jag älskar att resa och få upptäcka nya ställen, men detta var ett ställe som jag definitivt vill besöka igen någongång i framtiden. Ååh vad jag längtar tillbaka!

Alla inlägg från resan finns under kategorin "foto-resor".

söndag morgon
Publicerat den

God morgon! Ååh vad det känns skönt med en sånhär slö morgon tillskillnad från igår då jag hjälpte till med danslektioner för aningen vilda barn. Roligt var det ändå!

Annars då? Rasse är iväg på tävlingar så jag har haft både fredags- och lördagsmys för mig själv vilket jag uppsattade. På fredag var och också på kaffe med Mia, Auri och Ej. Satt bara och pratade i flera timmar, sånt älskar jag. Städjobb, serier och dans i vardagsrummet har jag också sysslat med.

Nu ska jag iväg på lenkki och senare träffa min vinnare, kram!

Kalymnos - Dag 6
Publicerat den

Våran sista hela dag på underbaraste kalymnos.
Njöt på stranden tills det var lunchdags.

Alla fem delade på en grakisk sallad till förrätt och jag åt en jättegod pasta som huvudrätt. Orkade kanske en tredjedel, haha. Gott var det!

Glad strandpojke!

Mot kvällen tog vi taxi in till huvudstaden Pothia och gjorde oss redo för shopping. Men vi blev besvikna när vi kom dit för butikerna var ganska usla. Jag var nöjd för jag hittade en väska och det var mysigt att gå omkring ändå, speciellt vid hamnen.

Åt den godaste glassen jag ätit typ, aahhhhhh.

Dessa smågator tycker jag är så charmiga!
När vi på kvällen anlände tillbaka till Massouri åt vi varsin sallad innan vi gick till vårat favoritställe scorpion. Sorgligt nog var det våran sista kväll, jag skulle lätt ha stannat några dagar till! Som tur hade vi ennu så gott som hela fredagen kvar.

håltimme
Publicerat den

söt cleo glad när jag kom hem och mysa på håltimmen

Är hemma för tillfället men ska snart tillbaka till skolan eftersom min håltimme närmar sig sitt slut. Har fått lite saker gjort och har bara två lektioner kvar av dagen, skönt!
Ikväll är det dans som gäller och ååh så jag längtar! Hade favorit lektionen discodance igår och så kul var det!
Nu ska jag iväg, hejdåå!

svartvit dag
Publicerat den

cyklande i regn / välkomnande hem av Cleo / lunch / myskläder / morotsmuffins / morotsmuffins / te / mums / mys med Cleo / läsmys / Glad Fanny påväg till dansen / nästan bruna ben med "päkiäpikkarit" på fötterna och redo för första danslektionerna

Kan inte annat än säga att det var verkligen skönt att sluta skolan klockan 11 igår!

Kalymnos - Dag 5
Publicerat den

Dag nr fem började med utflykt till bergen där vi fick testa på bergsklättring, något som kalymnos är känt för. Det började med att vi gick upp några hundra meter uppför berget tills vi nådde en klippsvägg och där fanns massor av andra klättrare. Det var galet hur jobbigt det var att bara gå upp dit men utsikten var fantastisk! ↓

På med säle, klättringsskor och hjälm, sen var det bara att klättra!

Glad klättrare! haha, blir mobbad för denna bild...

En till glad klättrare!
På bilden till vänster ser ni inte bara utsikten utan även några klättrare.

Här klättrar jag en av de kortare sträckorna på kanske 15m, den längsta som jag och Rasse klättrade var 35m och härregud va hemskt det var att komma ner därifrån. När man skulle ner var det bara att luta sig bakåt och gå ner längs väggen...

Två nöjda klättrare!
Vill definitivt göra om det för även om det var jobbigt och tog sjukt i fingrar och tår så var det jättekul! Får ni möjligheten att pröva så gör det!

Utsvultna och trötta efter 5h klättring njöt vi av varsin chicken souvlaki.

Vi tog oss sedan till stranden och var där i flera timmar tills vi lagade oss klara för kvällen.

Pusii ♥
Jag och Rasse var och åt till ett mysigt grekiskt ställe med havsutsikt. Mätta och belåtna gick vi till scorpion, en bar där vi träffade min familj och blev bjudna på skumvin till äran av att vi överlevt bergsklättringen, haha.

och så tog helgen slut
Publicerat den

Jag har haft en riktigt lyckad helg med mycket program. Sena kvällspromenader, massor av mys och PB med Rasse, tröga morgnar, härlig födelsedagsfest hos E.j, träning, jobb, kipinä lärarmöte och annat som behövs för att göra en helg perfekt.
Nu har jag laddat upp för att orka med nästa skolvecka och min jobbiga skoldag imorgon med två lektioner, hehe.

Kalymnos - Dag 4
Publicerat den

Fjärde dagen var min otursdag. Upptäckte att jag bara hade en kontaktlins på morgonen när jag skulle lägga de i ögonen och hittade inte den andra någonstans. Så det var bara att sätta på sig glasögonen (som jag inte använt en hel dag på 3 år..) och försöka hitta nya.

Klockan 10 satte vi oss på en båt påväg mot ön Leros och då var jag fortfarande linslös.

När vi kom fram började vi med att äta en grekisk sallad vid ett mysit ställe på stranden.

Tog en taxi till en annan stad och en vacker strand. Mamma och Pappa hade varit här tidigare och det var definitivt värt att besöka, så himla vackert!

Åt en jättegod pizza innan vi for och letade efter nya kontaktlinser.

p.g.a siestan var båda optikerna stängda och vi for till en strand nära hamnen. Klockan 5 stod vi utanför optikern igen och väntade på att det skulle öppna, 10km från hamen och en halv timme från avfärd tillbaka till kalymnos. Kvart över fick jag äntligen nya linser och vi hann till båten!

Så lämnade vi galet vackra Leros och jag var glad för jag fått mina linser, haha. Sov sedan gott på Rasses axel under hela tillbaka vägen, hur jag lyckades med det bland vågorna är en bra fråga.

Tillbaka på Kalymnos och en vacker kväll.

Åt en crepe och drack en drink innan vi kröp i sängs efter en lyckad dag.

nu känns det bra

Dagens inspo

Skola, träffa Rasse, träna, skola, träffa Rasse träna. Det är vad jag gjort de senaste dagarna. Det känns ändå rätt bra att skolan har börja med tanke på att jag har 4 kurser i denna period och max 3 lektioner per dag, inte illa!
Nu är jag helt slut i både kroppen och huvudet så ska så småningom krypa ner i min nybäddade säng. Hade en galet lyckad träning ikväll så förhoppningsvis sover jag sött! gonatt

Kalymnos - Dag 3

Dag nr 3 började med lenkki i hettan, fasi vs rasi ↓

Åt sedan frukost vid en restaurang brevid vårt hotell

Hängde lite vid poolen.

Hängde mera vid sranden.

Godaste chipsen!!

Gick omkring på den lilla gatan som utgör en av de få vägarna på kalymnos. Vi gick in i en svampbutik och köpte en äkta tvättsvamp. Kalymnos är känt för just svampdykning så var nästan tvungen att köpa en och mjuk är den!

Mera strandhäng.

Kvällens outfit.

Åt på en jättemysig restaurang där vi hade utsikt över havet och solnedgången. Jag och Rasse delade på en hel kyckling och galet mätta var vi efter det!
Drack en drink på ett mysigt litet ställe innan vi gick tillbaka till hotellet och sängen.

hejdå sommarlov
Publicerat den

vill känna mig såhär fri

De senaste dagarna har jag bara njutit av ledigheten. Sov sista sommarlovsnatten med min älskling och kan inte ens föreställa mig hur sällan vi kommer träffas nu.
Mycket tv-serier, en lång träning och många pussar så har jag samlat krafter. Imorgon får vi hoppas att jag kommer upp ur sängen. Torts att det känns hemskt att fara till skolan kan jag inget annat än tacka för det bästa sommarlovet! puss

Kalymnos - Dag 2
Publicerat den

Andra dagen på Kalymnos och vi vaknade utvilade i vår mysiga säng.

Rasse som grekisk gud eller som glad turist, kan inte avgöra vilken som är bättre. xD

Började dagen med att gå upp till en av öns 250 kyrkor där vi möttes av en fin utsikt!

Gick sedan ner till stranden där vi flöt omkring på våra luftmadrasser på vågorna.

Daniel gömmer sig bakom min madrass..

Pappa flyter omkring i bakgrunden... bildförstörare

På kvällen gick vi ner till en hamn (stannade på massa ställen för att ta bilder i solnedgången) och tog sedan båten till Telendos.

Åt jättegoda mini räkor innan vi tog båten tillbaka till Kalymnos och vårt hotell.

Kalymnos - Dag 1
Publicerat den

Ett inlägg i taget kommer jag dag för dag berätta vad vi gjorde i grekland och framför allt visa mycket bilder, hoppas det uppskattas!

Efter att ha rest hela fredagen anlände vi till hotellet vid midnatt. På morgonen blev vi överraskade av en vacker utsikt eftersom det var kolsvart då vi anlände.

Det var lite monigt på morgonen men de försvann under dagen.

Så fort som vi fått i oss lite frukost gick vi de 85 trappstegen från hotellrummet ner till stranden
Jättefin strand var det med utsikt över ön Telendos

Åt en Grekisk sallad till lunch, och många sådana blev det under resan!
Mera strandbilder!

På kvällen såg vi solen gå ner bakom Telendos innan vi gick och åt till en mysig grekisk restaurang där dom bjöd på både efterrätt och en andra rond drickor till alla, smått chockerade (och proppmätta) gick vi därifrån nästan direkt i säng.

det känns bra ändå
Publicerat den

Det känns så konstigt att sommarlovet snart är slut. Vart har tiden farit?
Vardagen kändes så långt borta när vi befann oss i Grekland men nu är det bara några dagar kvar tills det börjar igen.
Jag är ändå så otroligt nöjd och glad när jag ser tillbaka på mitt sommarlov, för det har fan varit bäst! Det var precis vad jag behövde och nu laddar jag upp med nya tag inför andra gymnasieåret. Förhoppningsvis klarar jag av detta år lite bättre med mindre stress, jobbiga känslor och frustation. Men därför läser jag ju på fyra år.
Hoppas att denna sommarlycka räcker att hålla mig motiverad i alla fall till jullovet!

hemma
Publicerat den

Efter en galet underbar vecka har vi nu anlänt hem med ett minne för livet, en härlig solbränna och minneskort fyllda med bilder! Det var helt fantastiskt och Kalymnos överraskade mig på ett positivt sätt, vi trivdes som fiskar i vattnet helt enkelt. Ni ska få se MASSOR med bilder vänta bara! Vi hörs

Hej från Kalymnos

Hej på er! Här i Grekland har vi det bra, bättre än bra faktist!
Det visade sig att vi har wifi på vårat rum men telefonen har ändå legat vid sidan om. Jag har knappt tagit bilder med den heller utan kamerornas minneskort är fyllda istället.
Jag njuter till tusen här för detta ställe är verkligen underbart! Massor av bilder ska ni få se när jag kommer hem men det tar ennu några dagar, Vi hörs!

Hejdå Finland
Publicerat den

Nu sitter vi på flygplatsen och om en timme befinner vi oss i luften. Flyget tar inte mer än fyra timmar och sedan far vi vidare till Kalymnos. Ååh vad jag ska njuta av denna vecka! Puss, hejdåå

Kalymnos, Greece

Idag åker vi äntligen iväg till Grekland och där är vi en vecka. Vi ska till en liten ö som heter kalymnos men flyget tar oss till kos. Vi bor på ett litet hotell med totalt 14 rum som ligger vid en strand. Det finns inte så mycket turister på ön och folket har genom tiderna livnärt sig på att dyka efter tvättsvampar

Sol, bad, godmat och nya upllevelser är vad jag förväntar mig.
Vi är där en vecka och borde vara hemma på lördag morgon.
Jag tycket att jag förtjänar en paus från bloggandet så jag låter bloggen stå tom, dessutom har vi inte med någon dator och internet finns det inte mycket av.

Ha det så bra sötisar, det ska jag i alla fall ha!