Hälsnignar från en stolt skoter ägare!
Publicerat den

Detta ur snygga iphone skal klickade jag just hem från mytrendyphone.fi! Dom har masssssa skal till alla telefoner, ur najs!

Min inte-göra-nånting-dag blev en göra-en-hel-del-dag! Var och kolla på en skoter och jag fick den helt ur najs, synd bara att man måst vänta till april när man fyller 15, kommer köra massa på villan! Kan inte slute beundra den, rikitgt stolt e man ju! Sen hann jag också till stranden me EJ de va naaajs! Strax blir de mat och sen ska jag å köp en mopohjälm!

Nelli
Publicerat den

Denna lilla sötisen är Anna och Emmas hundvalp, Nelli! Hur söt som helst ju!
Go' moron! Idag ska jag bara vara hemma hela dan, de blir till sola och nå chill bara, älska vädret liksom! Nu UUUUUUUUUUUUUUT!

sommardag
Publicerat den

Har haft en riktigt härlig dag! Det var jätte najs väder på stranden och jätte najs me Clara! Stekte där i säkert 3 timmar och sen satte vi oss i skuggan av ett träd och åt glass! Och jag blev biten av en geting när jag cykla till stranden de tog smått jävla ont och det tar det fortfarande! Nu har vi också haft gäster här min farbror, hanns fru, min kusin och hennes lilla son! Grillade korv och satt ute i värmen och njöt, hellt sommar bara! ♥

Ibland lyckas man!

Inte ofta man fångar på bild när en fågel skiter!
Hej hej! Denhär morgonen har börjat riktigt bra! Tog en joggingrunda men det var helt stekhett svettades som en gris, hoppade i duschen och strax ska jag till stranden med Clara! Ha de brääää

Airplane
Publicerat den

Lyckades fånga denhär på bild i grekland, tycker den är smått cool. ;)
Yepp, jag ränsade mommos grönsaks land och det tog mej över 2 timmar, jag lyckades och nu är jag 20 euro rikare! Sen körde moffa in i en brunn med traktorn, ena framhjule var där nere och jag fattar int rikti hur det kom därifrån med hjälp av en planka, han lyft ju hela traktorn. typ. Och så hitta vi det försvunna brunnlocket också, men nu är jag äntligen hemma och smått död!

Skiathos, lördag #2
Publicerat den

Missa ni första delen så scrolla ner och läs den först! I alla fall så fortsatte vi resan mot nästa stopp, på bilden ser ni ett hotell där skådisarna bodde när de filmade mamma mia!
Här var följande stopp men jag, Anna, Emma, mamma,pappa och Annas mamma stannade inte här länge, vi tog nämligen bussen och började köra upp på massa kringliga serpentin vägar och vi hamna...
Här! Dags att börja de 200 stegen upp till kyrkan där de filmade 'bröllops scenen' i mamma mia! Och vi räkna stegen det var exakt 200!

UUUUUUUUUTSIKT!

Såhär såg kyrkan ut utifrån väldigt annorlunda, de hade byggt ut den till filmen så därför!

Inne i kyrkan!

Aningen blått vatten!

Ennu en strand var kvar och sedan tillbaks till Skiathos! Sådär riktigt härlig dag på kvällen gjorde vi inte så mycket och följande dag var vår sista bilder kommer

Motljus
Publicerat den

Lite motljus bilder, midsommarstången stod som modell!
Idag ska jag ta bussen iväg till mommo och moffa, där så blir de att ränsa mommos grönsaksland. Mer rea pengar, wohoo! Har laddat Selena Gomez's nya album till iphonen så det kommer jag lyssna på heeela dan! Kommer hem nångång mot kvällen, men vi kanske slänger jag in nåt inlägg under dan! ;)

Mysig liten dag
Publicerat den

Idag var jag på stranden med Auri och Fia, det var skit najs och ur härligt väder! Låg där i några timmar och sedan dissa Auri oss för att ta bort sin fästing (!). Vi stack till h&m där jag fyndade, tunikan nedan, kostade bara 5€ så det var ett riktigt kap! Resten av shoppingen sparar jag till Fredag när Anna kommer hit!

Skiathos, lördag #1

Den här dan har massor med bilder därför delade jag upp det i två delar! På morgonen tog vi bussen till hamnen där vi hoppade på en mysig turist båt och åkte iväg till skopelos som är en av öarna där mamma mia är inspelat! Här e massa bilder på skiathos från båten!
Här uppe vid denhär kyrkan filmades en liten scen ur mamma mia, denhär kyrkan finns på skiathos, man ser en skymt av den på övre bilden! I början av filmen när Sophie skickar brev till sina pappor och lägger brevena i brevlådan,  det är det som är filmat där!
Skiathos centrum!
Blått vatten!
Första stoppet Kastani beach! Här filmades flera scener ur mamma mia! Det var hit dom byggde en brygga men rev den, här filmades låtarna 'does your mother know', en del av 'mamma mia' och 'lay all your love on me'!

Båten!
Klippan som dom dansar mot i 'lay all your love on me', heh!

Efter nån timme på stranden fortsätter vi till nästa strand! Och det kommer nån annan dag, hehe!

When the sun goes down!
Publicerat den

Det här har varit en riktigt, orkar inte göra något dag, men har i alla fall orkat ut och springa! Nu sitter jag och förminskar följande greklands dag och lyssnar på Selena Gomez nya album When The Sun Goes Down! Jag är helt kär i albumet, helt klart hennes bästa hittils. Tycker det är kul att hon släppte alla låtar på youtube före albumet kommer ut på tisdag, det är grymt bra för här blir bildförminskningen mycket roligare!

Midsommar

Det blev den bästa midsommaren hittils! Som vanlit blev det bastu och första doppet i poolen för i år. Middag med nypotatis och lax och så sjöng vi midsommar sånger ur våra sång häften från 2006! Jag och Anna tömde 1.5 liter limsa när vi tog limsa shots ur snaps glas efter varje sång vi sjöng, det var smått kul! Spelade kubb mot Emma och Daniel dom vann första matchen vi vann andra och förjande dag van vi finalen, bang bang bang! Vi grillade marshmallows och klockan 2 på natten grilla vi kebeb i grillstugan. Spela massa kort, annvände upp båda akkuna till datorerna, och lyssna när föräldrarna lekte 15 åringar, helt bästa midsommarn bara!

Tält myyys!
Publicerat den

Och så lyckades vi me en normal bild!
Nu har jag och lill-göran laga upp tälte och här ligger vi och har de kul! Man får så gamla goa minnen när man lägger upp tälte och letar fram dom 50 år gamla sovsäckarna som vi alltid har sovi i här! Nu ska vi spela kort precis som alltid!

Cupcakes!
Publicerat den

Sånhäna sötsaker har jag hunnit göra idag! Dagens planer är idag att vara med Clara men ennu vet vi inte vad vi ska göra, vädret är helt piss, liksom komigen sommar! NU skulle det sitta fint med mycket sol, men jag antar att man bara måst leva med det.

Skiathos, fredag

Tycker om bliden, den är lite fläckig som jag inte har nån aning om hur det blev! Tog bilden på morgonen från balkongen! Dethär var en av mina favorit dagar på skiathos vi tog taxin till stan och for på en liten shopping runda!

Tog massa bilder på hus och sånt, tycker dom är så fina!

Så åt vi glass, tog cheescake glassen nere i vänstra hörnet, uuur mumsig!

Älskar bilden till vänster, den stora rosa blomman och de blå fönstren så söta!

Sen när vi blev hungriga så åt vi, kött! ja vet att det sir ganska läskit ut men de var facktist skit gott!

Sedan gick vi bara omkring på stan tills vi kom ut till hamnen och tog taxin tillbaks till hotellet! Ska visa nån annan dag vad jag köpte!

När vi kom till hotellet hängde jag vid polen med..

Lill-göran aka Anna! (nu får vi hoppas att Hon inte dödar mig för att jag lade ut denhär bilden!)

Sedan när vi dushat och så vidare så for vi på picknick till stranden, det här var nog det bästa på hela resan det går inte att beskriva hur underbart det var att sitta och lyssna på vågorna i solnedgången, hur härligt det var!
Vårt matbord såg ut såhär en solstol precis som våra bänkar! Nybakade bröd serverades från en plastpåse och på så lade vi tzatziki eller grävde på zaziki man kanske ska säga. Ur en fresbee serverades goda frukter och massa mer gott hade vi!

INGEN bild kan gemföras med hur det egentligen såg ut, men jag tycker denhär gör jobbet ganska bra!

På andra bilden ser man hur det plötsligt kommer upp höga vågor och jag kan lova er att dom kom mycket högre!

Alltså det går verkligen inte att beskriva hur härlig våran picknick var, vi var dom enda på stranden och det var helt magiskt. Det var som en sån picknick som man ser i filmer fast 1000 gånger bättre, helt ofattbart! Jag bara önskar att ord kunde beskriva det!

Poolproblem
Publicerat den

Här på villan chillar jag ennu. Vi fick aningen brottom, när vi kom hit var polen borta helt försvunnen, den hade blåst iväg FAST vi la vatten i den över hundra liter, liksom omfg! Pappa sa att den skulle blåsa iväg när vi lade up den på söndag men vi bara äääh, näää! Så nu så e vi utan pol den gick sönder ett stort hål i bottnen så ingen lapnings teknik skulle fungera!

ÄÄÄH ja skämta bara! Jo den hade flygit omkull och låg uppåner på marken helt död men vi had tre vatten karar som hjälpt oss ti få den på plats! Så nu står den på plats med vatten i och allt! Fast vatten bilen har fått nå fel allt vatten kommer int typ därifrån men jag ork int bry mej, hehe.
Om ni undrar hur jag boggar härifrån e de för vi va så klåpiga o glömd datorn hit men nu tar jag den hem och laddar där till midsommarn!

Vår mysiga lilla pool! (okej så liten är den int när den rymmer 12000 liter vatten, men ändå! Så nue ja gaaaaanska säker på att den int blåser iväg!)

220611
Publicerat den

Smått fääärdi wbcam bild!
hej hej! ååh va jag sov gott inatt, somnade typ halv elva för jag va så jävla trött! 10 vakna jag och då for jag ut och springa, härliga saker. Nu har jag inte hållt på me så mycket, och så får det fortsätta. Måste till villan senare för vi får vattne till polen, vi vill ju simma på midsommaren så!

droppar
Publicerat den

hejsansvejsan! Hemma igen efter två väldigt jobbiga dagar, fast kul har det också varit! Med Anna barnvaktade vi Hannes 3 år som är lika sprallig som lilla sötaste hundvalpen Nelli! På måndagen var både jag och Anna helt döda efter över 8 timmars barnvaktning och tidig väckning, så härlit när vi på kvällen bara fick vara helt fria och kolla på film. Idag blev det härligt med film och liiite mera chill och sorgligt att säja hejdå men på midsommarn så träffas vi, då ska de feeestas! :D

hemma, men iinte så läng till!

Nu har jag kommit hem från villan, men utan trevliga bilder, tröstar mej med att jag har hela sommarn på mej! Om en timme ska jag börja dra mej till busstation ska åka iväg till kusinerna och sköta om hannes med Anna imorgon och på tisdag. Kommer bli kul när jag gör det me Anna dessutom får jag träffa deras lilla hundvalp Nelli som de har haft i mindre än en vecka, aaaaaw! Så nu blir det en bloggfri två dagar, ta hand om er! ♥

Skiathos, torsdag
Publicerat den

På torsdagen tog vi bussen till sista hållpalatsen på Skiathos nr 26. Där stannade vi hela dan på en av världens 5 vakraste ständer Kokounaries! Tycker bara om dehä bilden för man ser hur blått vattnet är!

Wohoo, sandleksaker! ;D Söta parasoll!Blått vatten!
Torsdagen var också väldigt fotolös, folk på alla bilder, men de följande dagarna har maaassa bilder!

Humla
Publicerat den

Ebba tyckte att denhär bilden var fin, jag tycker den e ful vem vill liksom si en humlas röv, inte jag! :D
Nu e vi här på villan, har inget kul att göra så sitter här och tråkar! har klippt gräsmattan, försöker få lite pengar så bra när man barnvatar två dagar nästa vecka! nu ska jag fortsätta me gräsklippande och tråkase, ha de bra!

Snart till villan!
Publicerat den

Riktigt snart ska vi åka iväg till villan där jag kommer spendera den här dan och morgon dan. Tydligen ska det regna så jag kommer typ nörda mej framför datorn hela tiden. Och så har jag ett litet mål, jag ska gräva igenom alla lådor vi har och hitta nåt intressant att fota, tycker att mina bilder blir så tråkiga ibland som den ovan, ja den kanske är fin men helt ointressant egentilgen! få si hur det kommer gå, vi hörs!

Skiathos, onsdag

Största delen av dan spenderades vid polen och stranden, mot kvällen vandrade vi i stan...
.. och stannade på detta mysiga stället fyllt med mysiga kuddar, vid namn Pillows här firade vi Annas födelse dag och drack....
Milkshake, uuuur mumsig!
Väldigt fotolös dag, elr joo jag har mycket flera bra bilder men på dom alla är det nån från familjen eller Annas familj, och det vill jag hålla bort härifrån. precis allting ska man ju inte lägga ut på nete men ni får njuta av landskaps bilder istället! :)

Ny Design!
Publicerat den

Äntligen belv det lite sommar frächt på bloggen! Så nu ska ni trycka F5 om det sir knasigt ut, vad tycker ni då?
Idag har jag spenderat mesta av tiden i solstolen, inte så specielt men härligt och nu fortsätter dagen med massa trams, vi hörs!

Skiathos, tisdag
Publicerat den

Andra dagen spenderade vi på stranden vid hotellet, gick längs stranden, fotade och bara njöt av den härliga värmen och det klarblåa havet!

Uuutsikt!

Bilden till vänster är en av mina favorit bilder från resan, bra taiming man har!

Mini vågor!

En båt! så dä btw om ni int sir de :D

Senare mot kvällen tog vi taxin in till stan, gick på 'huvudgatan' i stan med små söta butiker över allt!

Kameran runt halsen och kartan i handen TURIIIIIST! Andra bilden, en söt liten gränd!

När vi gått tillräckligt långt kom vi ut till hamnen och på bilden ser man en plats där en scen ur mamma mia är filmat! På denhär bryggan springer Harry och Pierce Brosnan (kommer inte på nåt sett på vad han heter i filmen!) i början av filmen när de missar båten till ön där bröllopet är!

En gata och turister på bryggan där de har filmat mamma mia!

Satte oss på en fin restaurang med underbar utsikt!

blåa fönster och vitt hus, så ser jag grekiska hus!

Helt underbar dag igen och bättre blir de! ;)

Olika
Publicerat den

Har ingen aning om hur jag lyckats få så olika färger på helt samma motiv!
Gooood morgon! Här sitter jag nu redo för solase, solen skiner men det är endå inte mer en 20 grader! Ska slänga mej på trambolinen och läsa gossip girl, senare idag ska jag fota me Ebba!

I blommorna
Publicerat den

Hitta EJs kamera nånstans i buskarana..
Och så hitta jag EJ!

Nu kan ni säkert gissa vem jag har spenderat dagen med, riktigt kul hade vi med våra blommor vid vädkanten! Fotade, babblade och bara typ fjanta oss som vanlit, (blomman fick en fin scarf)! Annars då var och hälsade på en liten ett åring som jag ska typ börja barnvakta, fast än så länge går det inte nåt vidare, fick lyssna på storgråt i 10 minuter när vi testade om det skulle funka, så nee-e! Väääääligt mammas pojke den söötingen! Nu ska jag ändra lite i designen är grymt trött på den!

Parasoll
Publicerat den

Denhär morgonen har börjat riktigt bra! När jag vaknade slängde jag bara på första bästa kläderna och tog en jogging runda, man måste ju få igång träningen  nu igen efter en veckas lathet! Fast vi var faktist en gång till gymmet men det var så varmt att man dog och sen har jag ju också gått upp dom 48 trappstegen till hotellrummet ett x-antal gånger och de 200 trappstegen upp till 'mamma mia' kyrkan! haha. Skönt var det i alla fall! Idag har jag inte så mycket planer vädret är inte det bästa så jag sitter väl mest här inne och fixar greklands-bilderna!

Skiathos, måndag

Klockan 6 på måndag morgon var vi på flygfältet, jag var helt pigg fast jag bara sovit 2 timmar. Det tog lite på 3 timmar att flyga till skiathos och när vi var framme så var det som en bastu där, hallelujaah! På andra bilden ser man det fina 5 stjärniga hotellet kassandra bay, riktigt fint!

Här är en bild från hotellet på väg ner till.....

POOLEN! Där hängde vi sedan hela dan, vi hade väldigt mycket tid eftersom flyget farit så tidigt!

Två andra bilder från hotellet, stranden var bara några meter därifrån!

Stranden, med de söta parasollen!

Utsikten från stranden!

klaaaaart vatten och polen med vidvinkels objektivet, hehe!

Havet från hotel restaurangen, och utsikten från balkongen!

En till bild från balkongen!

Söta små blommor!

gick en bit från stranden till en mysig liten restaurang och åt grekisk sallad, namii!

Utsikten från restaurangen!

Hotellet i mörkret!
Så såg första dagen ut, helt underbart härlig och chill! Jag vet inte hur jag ska lyckas hålla resan kort, jag har så mycket att berätta, men det får väl bli lång då, hehe.  I dag då, idag har jag inte gjort nånting typ. men så ska sommaren vara!

I Grekland!
Publicerat den

Har just varit och atit den underbara hotelfrukosten! Har ar det som en drom, jag bara ventar pa att vakna! Ville bara informera er om att jag lever, och nu maste jag och packa for dagens utflykt, ska aka runt till nagra oar bland annat mamma mia on! Det gar ju veldigt bra att skriva har!
ha de bra!

Skiathos!
Publicerat den

Google bilder. Här ska jag spendera nästa vecka, ön heter Skiathos, hotellet Kassandra Bay och några steg från hotellet ligger stranden Vasilia! På bilderna ser man mest stranden och hotellet, men jag vet inte riktigt om det är helt rätt, det är för fint för att vara sant! Grann ön heter Skopelos och är ön där största delen av Mamma Mia filmen har spelats in, men också här på Skiathos har de filmat, grannön ska alltså besökas! Imorgon på morgonen åker vi bilen ner till Hesa och sover där på hotell, måndag morgon åker flyget! Jag har nog aldrig längtat så mycket till nån resa tor att det beror på att Anna är med, senast jag var långt bort med henne var jag 5 år så av det minns jag ju mycket! Ska njuta av fint väder (det visar 27 och sol för typ hela veckan) och en bloggfri vecka, nej jag kommer sakna er!

Jag och Anna har bestämt oss för att denna låt kommer bli Greklands låten!
Charice - Louder!

Nu ger jag en enorm kram till er alla och så hörs vi nångång nästa veckas tisdag, typ! Puss och kram! ♥

PS: Jag har med hela min stora kameraryggsäck så jag kommer gå omkring som en liten paparazzi! Ni får se masssssssa bilder när jag kommer hem!

Ångestfyllda blommor
Publicerat den

Som vanligt fick jag aaaningen ångest när jag skulle välja ut vilka bilder jag skulle ta! På första bilden älskar jag de oranga löven, på andra att hela blomman är i vägen för skärpeblomman, trean bara för den är så söt med hål i löven och fyran för de omringade oskarpa blommorna! hehe. Har packat någorlunda klart och känner mig riktigt redo! Om nu undrar hur det blir med blogingen så tar jag helt blogg paus, kommer inte ens tidsinställa några inlägg. Vill njuta av denhär veckan så jätte mycket nu med min undrbara familj *host* och Annas mysiga familj! Men jag håller på att fixa lite bilder nu så det kommer ennu ett inlägg upp ikväll eller imorgon på morgonen!

G-R-Ä-S

Till minnet av våran ångstfyllda gräsklass, hehe!
Alltså jag har alldrig känt mig så proffsig som när jag fixade ett kit-objektiv som skulle ha kostat 200-300€ för att föra till reparatören. Jag jävlar fixade kit-objektivet, faaaaaan va bra jag är, hälsningar blivande kit-objektiv mekanikern Fanny! Imorgon kommer dagen jag väntat på skooooolavsluuuutning!! Så nu tänker Mekanikern gå och fixa sig färdig för natten och läsa lite Gossip Girl och skriva en smart packlista så jag inte glömmer något till Grekland, Jag ska ha med allt för jag e så smart! (Det har flera av er fått höra ett x-antal gånger denhär veckan!)

Stranden
Publicerat den

Nån timme spenderades på stranden med EJ, Auri, Amanda och Jojjo! Riktigt kul var det, tills solen for i moln! Är på mycket bättre humör nu och så ska det fortsätta, nu ska mekanikern Fanny fortsätta undersöka sitt söndriga kit-objektiv!

Sista dagen

Heidi&jag igår!
Fast det har varit sista skoldagen har jag inte varit på så bra humör. Är typ helt deprimerad, kanske längar jag bara så mycket till grekland, eller nej det är det inte. Jag ska bara slänga mig ute på trambolinen och tänka över allt med musik och gossip girl!

Svan
Publicerat den

Inte världens bästa bilder, men inte hellr sämsta. Jävla fiskmås som förstör min bild!
Jag har ennu inte lyckas sluta hyperventilera, men nu ska jag verkligen försöka. Ska krypa ner i sängen och läsa Gossip Girl! Ikväll har jag gjort lite nödvendiga saker, fixat mitt bildbibliotek och mitt musikbibilotek. Är helt trött i ögonen efter att ha stirrat på dataskärmen ett tag nu, så nu ska jag låta ögonen vila ut ordentligt med en lång natts sömn! Imorgon väntar en sista skoldag, fan vad året har gått snabbt!

It's happening. Again.
Publicerat den

ALLTSÅ OMFG!!!!! Min kropp säger till mig att hoppa omkring och skrika, och jag gör allt för att hålla röven fast i stolen. På MTV movie awards som kommer söndag-måndag natt så ska första Breaking Dawn Part 1 trailern presenteras. Nu har det dykt upp en liten teaser. Den här lilla teasern gör att jag nu kommer bli helt MEGA HYPER TWILIGHT GALEN! igen. Jag hade den perioden, men jag kom över den nu kommer den igen. Sitter och chattar med Anna hur vi på måndag morgon kommer sitta på flygfältet och kolla på trailern från min iphone. Hur vi kommer hoppa omkring och skrika som galningar och alla kommer att stirra, hur våra föräldrar kommer försöka lugna ner oss och hur vi kommer krypa ihop till små bollan när vi den 18 november sitter i biosalongen och kollar på midnatts premiären. Mina händer skakar så mycket just nu att jag knappt kan skriva det här inlägget, jag är twilight galen och jag kommer alltid att vara det, innerstinne. Och jag är så jävla lycklig som delar det med världens mest underbara person, Anna jag har aldrig längtat till något såhär mycket som jag gör just nu hela grekland resan och att få träffa dej igen, jag kommer gå omkring och räkna sekunderna tills vi träffas på söndag! Fan vad jag saknar dej! ♥
Detta förändrade allt, typ:

Tags: 2011 MTV Movie Awards, Movie Main, Twilight: Breaking Dawn

White little flowers
Publicerat den

Riktigt trevlig dag har jag haft! Dopet var inte så väldigt speciellt, eller det var inte så mycket annorlunda än ett vanligt dop, fast själv skulle jag aldrig ha vågat stå där! Åt riktigt god mat på strampen och sen kom Heidi hit, det blev bara grov chillas! Nu så blir det väl att hitta på nåt att göra! kramar

Eclipse

Den här kvällen har jag spenderat med att kolla på Eclipse. Den är lätt min favorit av twililight filmerna och även böckerna, det som gör filmen så bra är nog mest för att den visar mycket starkare känslor än New moon och Twilight. I Eclipse är det som om något är roligt så skrattar man, är något sorjligt gråter man, men i de tidigare filmerna så är det inte alls så! Fick just en son smart ide att jag ska fixa bort alla mina bilder som jag har på lager, jag menar att såna bilder jag inte visat upp här på bloggen så ska snart komma upp!